چکیده: برای ترغیب موکاران به یادگیری مصرف بهینه آب، مروجان ترویج کشاورزی باید از روشهای مناسب آموزشی استفاده کنند. به همین منظور، همراهی آموزش با هنر قویاً توصیه میگردد. در این راستا یک مطالعه نیمه تجربی تصادفی بین250 موکار روستای هوایجان در جنوب غربی ایران انجام گرفت که با جدول مورگان 70 موکار به شکل تصادقی به دو گروه آزمودنی و کنترل تقسیم گردیدند. طرح آزمایش ارائه آموزش فنی همراه با هنر شعرخوانی به گروه آزمودنی و ارائه آموزش فنی به گروه کنترل و با یک پس ـ آزمون بکارگرفته شد. نتایج نشان داد که گروه آزمودنی نمره میانگین نگرش بیشتری نسبت به مصرف بهینه آب دارد. بنابراین، به مروجان ترویج کشاورزی توصیه میشود تا هنر شعرخوانی را با آموزش فنی همراه کنند تا نگرش موکاران را نسبت به مصرف بهینه آب تغییر دهند.
شاهولی, منصور, & ابراهیمی, فهیمه. (1393). ترویج روش آموزش مصرف بهینه آب در کشاورزی. Iran Agricultural Research, 33(2), 1-10. doi: 10.22099/iar.2015.2860
MLA
منصور شاهولی; فهیمه ابراهیمی. "ترویج روش آموزش مصرف بهینه آب در کشاورزی", Iran Agricultural Research, 33, 2, 1393, 1-10. doi: 10.22099/iar.2015.2860
HARVARD
شاهولی, منصور, ابراهیمی, فهیمه. (1393). 'ترویج روش آموزش مصرف بهینه آب در کشاورزی', Iran Agricultural Research, 33(2), pp. 1-10. doi: 10.22099/iar.2015.2860
VANCOUVER
شاهولی, منصور, ابراهیمی, فهیمه. ترویج روش آموزش مصرف بهینه آب در کشاورزی. Iran Agricultural Research, 1393; 33(2): 1-10. doi: 10.22099/iar.2015.2860